Referências: |
BARTON, D. Preface: literacy events and literacy practices. In: HAMILTON, M.; BARTON, D.; IVANIC, R. (org.) Worlds of Literacy. Clevedon: Multilingual Matters, 1993.
BARTON, D.; IVANIC, R. Writing in the community: Written communication annual. London: Sage, 1991.
BARTON, D.; HAMILTON, M.; IVANIC, R. Situated Literacies. London: Routledge, 2000.
BAYNHAM, M. Literacy practices: investigating literacy in social contexts. London: Longman, 1995.
CHOULIARAKI, L.; FAIRCLOUGH, N. Discourse in Late Modernity: Rethinking Critical Discourse Analysis. Edinburg: Edinburg University Press, 1999.
COPE, B.; KALANTZIS, M. Multiliteracies: literacy Learning and the design of social futures. London: Routledge, 2005.
COSSON, R. Letramento Literário: teoria e prática. São Paulo: Contexto, 2006.
HAMILTON, M. Expanding The New Literacy Studies: Using photographs to explore literacy as social practice. In: BARTON, D.; HAMILTON, M.; IV ANIC, R. (org.) Situated Literacies. London: Routledge, 2000. p. 16-33.
KLEIMAN, A. Os Significados do Letramento: uma nova perspectiva sobre a prática social da escrita. Campinas, SP: Mercado de Letras, 1995.
KLEIMAN, A. O ensino e a formação do professor: alfabetização de jovens e adultos. Porto Alegre: ARTMED, 2000.
KLEIMAN, A. Processos identitários na formação profissional: o professor como agente de letramento. In: CORRÊA, M.; BOCH, F. (org.). Ensino de língua: representação e letramento. Campinas, SP: Mercado de Letras, 2006. (Coleção Idéias sobre linguagem).
LOPES, J. Cultura acústica e letramento em Moçambique: em busca de fundamentos antropológicos para uma educação intercultural. São Paulo: EDUC, 2004.
McLAREN, P. Culture or Canon? Critical Pedagogy and the Political of Literacy. Havard Educational Review, v. 58, n. 2, p. 213-234, 1988.
MORTATTI, M. Educação e Letramento. São Paulo: Ed. UNESP, 2004.
OLIVEIRA, M.; KLEIMAN, A. (org.) Letramento múltiplos: agentes, práticas, representações. Natal: EDUFRN, 2008.
STREET, B. Literacy in theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 1984.
STREET, B. Introduction: The New Literacy Studies. In: STREET, B. (ed.) Cross-cultural approaches to literacy. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. p. 1-19.
SOARES, M. Letramento: um tema em três gêneros. Belo Horizonte: Autêntica, 1998. |