Referências: |
CALDWEL, J.C. Demography and social science. Population Studies, v.50, n.3, nov., 1996, p. 305-333.
CANALES, A.I. Retos teóricos de la demografía en la sociedade contemporánea. Papeles de Población. Toluca, Mexico: UAEMEX. N. 40, 2004, p.47-69.
COLEMAN, D. Demography in an intellectual context: a subject in search of a home. In: PAVLÍC, Z. (ed). Position of demography among other disciplines.Praga: KD Sluby, 2000, p. 27-35
DEMO, Pedro. Metodologia científica em ciências sociais. São Paulo: Atlas, 1981.
ECO, Umberto. Como se faz uma tese. São Paulo: Perspectiva, 1983.
ESCOBEDO, J.R. El dato en la investigación demográfica: una visión epistemológica. Papeles de Población. Toluca, Mexico: UAEMEX. N. 54, 2007, p. 9-21.
ESCOBEDO, J.R. La lógica en la investigación y el desarrollo del conocimiento demográfico. Papeles de Población. Toluca, Mexico: UAEMEX. N. 40, 2004, p. 31-46.
GREENHALGH, S. Methods and meanings: reflections on disciplinary difference. Population and Development Review.V.23, n.4, 1997, p. 819-824.
HAUSER, Philip M., DUNCAN, Otis D., 1960. The study of population: na inventory and appaisal. Chicago, University of Chicago Press, 1960.
KUHN, T.S. A estrutura das revoluções científicas. 5.ed. São Paulo: Perspectiva, 1997.
NAM, Charles B. The Progress of demography as a scientific discipline.Demography, v. 16, n. 4, 1979, p. 485-492.
OJIMA, R.. Demografia e ciência: reflexões epistemológicas sobre a ciência das populações. NOVEDADES EN POBLACIÓN, v. 13, p. 1-9, 2017.
Preston, S. H. The Contours of Demography: Estimates and Projections. Demography, Vol. 30, No. 4 (Nov., 1993), pp. 593-606.
Sawyer, D.O.; Fernandes, D.M. O ensino da demografia e a formação de demógrafos no Brasil. Revista Brasileira de Estudos de População. ABEP: São Paulo. v.22, n.2, p. 277-289. 2005.
TABUTIN, D. Whither demography?Strenghts and weaknesses of the discipline over fifty years of change.Population (English). V. 62, n.1, 2007, p. 15-31.
Wunsch, G. Why demographers need theory? European Population Conference.Milano, 4-8 settembre 1995. |