Referências: |
AYEH, Julian K.; AU, Norman; LAW, Rob. Predicting the intention to use consumer-generated media for travel planning. Tourism Management. v. 35, n.1, p. 132-143, 2013.
BUHALIS, Dimitrios; LAW, Rob. Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet: The state of e-tourism research. Tourism Management. v.29, p. 609-623, 2008.
COOPER, Chris; FLETCHER, John; WANHILL, Stephen; GILBERT, David; SHEPPERD, Rebecca. Turismo: Princípios e prática. 2 ed., Porto Alegre: Bookman, 2001.
COX, C.; BURGESS, S.; SELLITO, C.; BUULTJENS, J. The role of user-generated content in tourists' travel planning behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management, v. 18, p. 743-764, 2009.
CRESWELL, John W. Projeto de Pesquisa: Métodos qualitativo, quantitativo e misto. 3. ed. Porto Alegre: Bookman, 2010.
GOOGLE. Traveler's Road to Decision 2011. Disponível em: http://www.google.com/think/research-studies/travelers-road-to-decision-2011.html. Acessado em 01 Novembro 2016.
GUIMARÃES, André Sathler; BORGES, Marta Poggi e. E-turismo: Internet e negócios do turismo. São Paulo: Cengage Learning, 2008.
ITB World Travel Trends Report 2013/2013. Berlim: Messe, 2012.
LAUDON, Kenneth C.; LAUDON, Jane P. Sistemas de informação gerenciais: Administrando a empresa digital. 5.ed., São Paulo: Pearson, 2004.
LITVIN, S. W.; GOLDSMITH, R. E.; PAN, B. Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, v. 29, n. 3, p .458-468, 2008.
MENDES-FILHO, L. A. M.; TAN, F. An overview on User-Generated Content and the Empowerment of Online Travellers. Revista da FARN. v 7., n. 2, p. 17-30, 2008.
MENDES-FILHO, L. A. M.; TAN, F.; MILLS, A. User-generated content and travel planning: An application of the theory of planned behavior. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo v. 6, n. 3, p. 20-29, 2012.
OBRIEN, James A. Sistemas de Informação e as decisões gerenciais na era da Internet. 2. ed., São Paulo: Saraiva, 2004.
OCONNOR, Peter. Distribuição da informação eletrônica em turismo e hotelaria. Porto Alegre: Bookman, 2001.
OMT, Organização Mundial de Turismo. E-business para turismo. Porto Alegre: Bookman, 2003.
STAIR, Ralph; REYNOLDS, George. Princípios de sistemas de informação: Uma abordagem gerencial. 4. ed., Rio de Janeiro: LTC, 2002.
TRIPADVISOR. Disponível em: http://www.tripadvisor.com.br. Acessado em 01 Outubro 2016.
TURBAN, Efraim; McLEAN, Ephraim; WETHERBE, James. Tecnologia da informação para gestão: Transformando os negócios na economia digital. 3. ed., Porto Alegre: Bookman, 2004.
TURBAN, Efraim; RAINER Jr., R. Kelly; POTTER, Richard. Administração de Tecnologia de Informação: Teoria e prática. Rio de Janeiro: Campus, 2003.
|