Referências: |
BARTON, David. Preface: literacy events and literacy practices. In: Mary Hamilton, David Barton and Roz Ivanic (orgs.) Worlds of Literacy. Clevedon: Multilingual Matters Ltd, 1993.
BARTON, D. & IVANIC, R. Writing in the community. Written communication annual, London: Sage, 1991.
BARTON, David, HAMILTON Mary & IVANIC, Roz. Situated Literacies. London: Routledge, 2000.
BAYNHAM, Mike. Literacy practices: investigating literacy in social contexts. London: Longman, 1995.
CHOULIARAKI, Lilie and FAIRCLOUGH, Norman. Discourse in Late Modernity: Rethinking Critical Discourse Analysis. Edinburg: Edinburg University Press, 1999.
COPE Bill and KALANTZIS Mary. Multiliteracies: literacy Learning and the design of social futures. London, Routledge, 2005.
COSSON, Rildo. Letramento Literário: teoria e prática. São Paulo: Contexto, 2006.
HAMILTON, Mary. Expanding The New Literacy Studies: Using Photographs to explore literacy as social practice. In: BARTON, David, HAMILTON Mary & IV ANIC, Roz. (orgs.) Situated Literacies. London: Routledge, 2000, pp. 16-33.
KLEIMAN, Angela B. Os Significados do Letramento: uma nova perspectiva sobre a prática social da escrita. Campinas, SP: Mercado de Letras, 1995.
________ O ensino e a formação do professor: alfabetização de jovens e adultos. Porto Alegre: ARTMED, 2000.
________ Processos identitários na formação profissional: o professor como agente de letramento. In: CORRÊA, M. L. G.; BOCH, F. (orgs.). Ensino de língua: representação e letramento. Campinas/SP: Mercado de Letras, 2006. (Coleção Idéias sobre linguagem).
LOPES, José de Sousa Miguel. Cultura acústica e letramento em Moçambique: em busca de fundamentos antropológicos para uma educação intercultural. São Paulo: EDUC, 2004.
McLAREN, Peter L. Culture or Canon? Critical Pedagogy and the Political of Literacy. Havard Educational Review, 58(2): 213-234, 1988.
MORTATTI, Maria do Rosário Longo. Educação e Letramento. São Paulo: Ed. UNESP, 2004.
OLIVEIRA, Maria do Socorro; KLEIMAN, Angela Bustos (org.) Letramento múltiplos: agentes, práticas, representações. Natal/RN: EDUFRN, 2008.
STREET, Brian. Literacy in theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 1984.
________. Introduction: The New Literacy Studies. In: Brian Street (ed.) Cross-cultural approaches to literacy. Cambridge: Cambridge University Press, 1993, pp. 1-19.
SOARES, Magda. Letramento: um tema em três gêneros. Belo Horizonte: Autêntica, 1998.
|